Ida Granström

Alla inlägg under augusti 2015

Av Ida Granström - 26 augusti 2015 08:15

 
Mat
Godis
Se/lyssna på youtube,radio, filmer
Dig
Havet
Kameran
Nagellack
Hårsnoddar

 

       


// Turtle

Av Ida Granström - 25 augusti 2015 08:00

 
Jag älskar att fotografera
Jag är lång
Jag kan spela gitarr
Jag är blyg
Jag älskar att äta pannkakor med smör och socker
Jag har enkelt för att se allt dåligt i mig själv
Jag gillar att se/lyssna på mordutredningar
Jag älskar att baka
Jag har anorluda humor

 

       

// Turtle

Av Ida Granström - 24 augusti 2015 07:00

 
Flytta till Umeå
Fixa en utbildning
Ta körkort
Bli mamma
Åka till London
Köpa hus/lägenhet
Ha ett eget företag
Hoppa fallskärm
Ha en bra relataion med familj och vänner
Åka till USA

       

// Turtle

Av Ida Granström - 20 augusti 2015 14:27

Här är lite bilder jag tagit under året som har gått. Men blir så besviken vet inte vad som blir fel när jag lägger upp bilder här för dom blir så "dassiga" och man ser do inte lite fina så som jag tog dom. Men det är bara att fortsätta.

                               

// Ida

Av Ida Granström - 20 augusti 2015 14:15

Champange Brown


     

Produkter jag använde;


Bas

Make Up Store, Loose powder, Natural

H&M, Consealer, 12 White sand 

So Susan, Blush, Universal blush


Ögonbryn

H&M, Ögonbryns penna, Light brown

Make Up Store, Microshadow, Sultan

Sumita, Brow set, Clear brow wax

 

Ögon

Absolute New York, Eyeshadow primer

Model Co, Eyeshadow, Maldives

Model Co, Eyeshadow, Jamaica

Yves Rocher, Volume mascara, Black

 

Läppar

Lollipops, Lip Balm, Délicieuse

Bellápierre, Lip Stick, Burlesque

Make Up Store, Lip Gloss, Dame 


//Turtle

Av Ida Granström - 19 augusti 2015 21:18

Kom igång med din systemkamera

Fotoövningar

 

Använd vitbalansen

kreativt - ta en för blå eller för gul bild och utnyttja effekten! Pröva hur intelligent kameran är, genom att testa auto-vitbalansen jämfört med nån av förinställningarna. Vilket blir bäst? Undersök bildstilar/picture control/%lmläge för att se vilka inställningar du gillar.


             

 

Har inga bildstilar inställning på kameran så jag lekte med vitbalansen istället och dom små bilderna är förinställda vitbalanser och den stora bilden har jag gjort en helt själv.

//Turtle

Av Ida Granström - 19 augusti 2015 14:15

Champange Pink

 

   

Produkter jag använt;


Bas

Make Up Store, Loose powder, Natural

H&M, Consealer, 12 White sand 

So Susan, Blush, Universal blush

Elizabeth Mott, Tint & Sass, Red


Ögon

Absolute New York, Eyshadow Primer

Glazel Visage, Eyeshadow, G1

Make Up Store, Microshadow, Hero

HM, Eyeshadow, White

Elizabeth Mott, Smooth Shadow, Pearl

HM, Dipliner, Black

Yves Rocher, Volume Mascara, Black


Bryn

Make Up Store, Microshadow, Sultan

HM, Brow Pencil, Light Brown

Model Co, More Brows, Light Brown


Läppar

Lollipops, Lip Balm, Délicieuse

Glazel Visage, Lip Pen, Orange Nude

Maybelin New York, Baby Lips, Peach Kiss


//Turlte

Av Ida Granström - 19 augusti 2015 14:08

Kom igång med din systemkamera

Fotoövningar


Okularinställningen

Undersök okularinställningen: kan du slippa dina glasögon när du fotograferar? Vilken inställning på dioptriinställningen gör bilden så skarp som möjligt för dig?

 

Där jag har markerat med en etta är där jag ställer in så jag kan slippa använda glasögonen när jag fotar. Sparar tid för att putsa glasögonen eller om man skulle vara utan eller som i mitt fall inte har solglasögon som är slipade då behöver jag inte vara orolig att jag inte kommer se något utan jag kan ta av mig dom och ta lika bra bilder.

// Turtle

Presentation


Hej, jag heter Ida och är 24år gammal. Jag gillar att fota och hålla på med smink så på denna blogg kommer du få se foton och sminkningar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards